Zabezpieczenie cyklu życia produktu
Jako producent nowoczesnych pojazdów wojskowych, opartych na najnowszych rozwiązaniach technicznych, zdajemy sobie sprawę jak ważne jest dla klienta wsparcie na wielu, różnych płaszczyznach przez cały okres eksploatacji naszych produktów.
Dostarczając Kołowe Transportery Opancerzone ROSOMAK zapewniamy ich użytkownikom nie tylko pojazd ale również wiedzę, doświadczenie i pomoc w każdym aspekcie związanym z naszymi produktami. Znamy potrzeby naszych klientów i potrafimy się do nich dostosować, dlatego poza procesem produkcji świadczymy usługi niezbędne do pełnego wykorzystania możliwości jakie daje KTO ROSOMAK.
Dostarczając Kołowe Transportery Opancerzone ROSOMAK zapewniamy ich użytkownikom nie tylko pojazd ale również wiedzę, doświadczenie i pomoc w każdym aspekcie związanym z naszymi produktami. Znamy potrzeby naszych klientów i potrafimy się do nich dostosować, dlatego poza procesem produkcji świadczymy usługi niezbędne do pełnego wykorzystania możliwości jakie daje KTO ROSOMAK.
Prowadzimy prace rozwojowe, projektujemy i tworzymy nowe wersje specjalne pojazdów. Zapewniamy szkolenia dla żołnierzy, którzy korzystają z Rosomaków lub odpowiadają za ich utrzymanie i obsługę techniczną. Dostarczamy części zamienne, przeprowadzamy naprawy i remonty.
Wspieramy Siły Zbrojne RP w czasie misji zagranicznych, ćwiczeń oraz w codziennych zadaniach.
Wspieramy Siły Zbrojne RP w czasie misji zagranicznych, ćwiczeń oraz w codziennych zadaniach.
Zabezpieczamy cały CYKL ŻYCIA PRODUKTU.
Centrum serwisowe
W czasie udziału w misjach zagranicznych Siły Zbrojne RP często wykorzystują swoje najlepsze narzędzie bojowe – Kołowe Transportery Opancerzone Rosomak. Poza granicami kraju użytkowano w sumie około 200 Rosomaków. Ich gotowość bojowa w operacji ISAF utrzymywana była na poziomie przekraczającym 85 procent. Biorąc pod uwagę, że niektóre pojazdy ulegały uszkodzeniom w wyniku akcji terrorystów, głównie z powodu podkładanych na trasach przejazdów min-pułapek IED, kolejne wymagały obsługi zgodnie z harmonogramem obsług serwisowych i jednocześnie realizowane były naprawy bieżące, wynikające z intensywnej eksploatacji pojazdów, był to bardzo dobry wynik. Tak wysoki poziom gotowości bojowej możliwy jest do uzyskania dzięki wysokim kompetencjom i fachowości pracowników serwisu delegowanych do pracy w rejonach misji, wsparciu specjalistów w kraju oraz dzięki utworzeniu magazynu wymiennego części zamiennych w ramach własnego systemu zabezpieczenia Spółki.
Rosomak S.A. buduje i rozwija swoje zdolności serwisowe w kraju na potrzeby polskiej armii. Doświadczenia ekspedycyjne są bezcenne, lecz system musi funkcjonować sprawnie w każdym wymiarze i we wszystkich okolicznościach. Intensywnie inwestujemy w zaplecze serwisowe w kraju, które ma służyć polskiej armii przez najbliższych 30 lat. Dzięki inwestycjom, na terenie Spółki powstała nowoczesna, zbudowana od zera, wielostanowiskowa hala serwisowa z podnośnikami słupowymi i najazdowymi. Powstały testery komputerowe oraz specjalistyczne oprogramowanie diagnostyczne do oceny stanu systemów pojazdów i oceny uszkodzeń. Serwis zaopatrzono w standy serwisowe pod wieże, ramy podwozia i wiele innych podzespołów, które zapewniają technikom swobodny dostęp i pozwalają na przemieszczanie elementów pomiędzy stanowiskami naprawczymi do testów. Inżynierowie są w stanie z dokładnością do 90 procent przewidzieć, jakie uszkodzenia mogą nastąpić w czasie eksploatacji pojazdów z uwzględnieniem ich wieku i przebiegu oraz jakie części mogą być potrzebne do uzupełniania magazynu podręcznego.
Spółka jest autoryzowanym partnerem serwisowym podzespołów Rosomaków, które dostarczyły inne firmy takie jak: Patria, OTO Melara (Leonardo), Dougra, Webasto czy Eberspächer. Kompetencje w serwisie urządzeń tych oraz wielu innych firm, pracownicy zdobywają w czasie szkoleń a potwierdzają je uzyskane certyfikaty. Wszyscy partnerzy naszej firmy szczególnie cenią wyjątkowe doświadczenie terenowe serwisantów Rosomaków z Czadu i Afganistanu. Także koledzy polskich żołnierzy z krajów NATO, którzy uczestniczyli w operacji ISAF doceniają sprawność i profesjonalizm obsługi technicznej, którą zapewnia Spółka.
Centrum szkoleniowe
Spółka prowadzi pierwszy etap Wojskowego Programu Szkoleń dla kierowców, działonowych i dowódców pojazdów oraz cykl specjalistycznych szkoleń w obsłudze technicznej wozów i ich wyposażenia. W budowaniu programu szkolenia i instruktarzy technicznych ważną rolę pełnią bogate doświadczenia afgańskie, zebrane przez naszych pracowników w ramach serwisowania wozów w czasie misji oraz doświadczenie żołnierzy – uczestników operacji ISAF.
Ośrodek Szkolenia Specjalistów dysponuje własnym zapleczem szkoleniowym, korzysta także ze wszystkich poziomów produkcyjnych i serwisowych. Zajęcia odbywają się na linii produkcyjnej KTO, gdzie kursanci mają możliwość zapoznania się z budową pojazdu z uwzględnieniem elementów wrażliwych z uwagi na eksploatację i obsługę transportera w warunkach bojowych. Kolejnym miejscem intensywnie wykorzystywanym w szkoleniu jest Centrum Serwisowo-Naprawcze, gdzie prowadzone są bieżące obsługi i naprawy gwarancyjne oraz pogwarancyjne wozów, także pojazdów które wróciły z operacji ISAF w Afganistanie. Ten etap szkolenia zapewnia możliwość wykonywania przez szkolonych żołnierzy wszystkich wymaganych obsług pod okiem najbardziej doświadczonych serwisantów. Na tym etapie szkolenia uwzględniane są najczęściej popełniane przez użytkowników błędy obsługowe.
Istotnym, praktycznym elementem szkolenia jest poligon zakładowy, gdzie przechodzą testy wszystkie pojazdy opuszczające linię produkcyjną a kursanci przechodzą kurs jazdy wozami. Do naszej dyspozycji pozostaje czynny cały rok zbiornik wodny elektrociepłowni Rybnik, gdzie prowadzone są testy pływania Rosomaków.
Zdolność szkoleniowa spółki to obecnie 1500 osób rocznie czyli 400-450 kompletnych załóg i co najmniej 100 techników pojazdów, uzbrojenia i wyposażenia.